Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 6 класів з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»

Рівні результатів навчання

Бал

                       Загальна характеристика

І. Початковий

 1

Учень/учениця розрізняє об’єкти природи. Спостерігає за проведенням дослідження природи, опрацьовує незначну інформацію з допомогою вчителя, не використовує інформацію, не усвідомлює закономірності природи

 2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; має нечіткі уявлення про об’єкти вивчення. Спостерігає за проведенням дослідження природи, опрацьовує незначну інформацію, не використовує інформацію, не усвідомлює закономірності природи.

 3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання. Спостерігає за проведенням дослідження природи, опрацьовує незначну інформацію, не використовує інформацію, не усвідомлює закономірності природи.

ІІ. Середній

 4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; повторює за зразком певну операцію, дію. Проводить дослідження природи з допомогою вчителя, опрацьовує інформацію, але не використовує її, частково усвідомлює закономірності природи.

 5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; з помилками й неточностями дає визначення понять. Проводить дослідження природи, опрацьовує інформацію, але використовує незначну її частину, частково усвідомлює закономірності природи.

 6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком. Проводить дослідження природи, опрацьовує інформацію та використовує її частину, частково усвідомлює закономірності природи.

ІІІ. Достатній

 7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії. Проводить дослідження природи, опрацьовує інформацію та здебільшого використовує її, переважно усвідомлює закономірності природи.

 8

Учень/учениця має достатні знання про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність, відповіді логічні, хоч і мають неточності. Проводить дослідження природи, опрацьовує та використовує інформацію, усвідомлює закономірності природи, допускаючи несуттєві помилки.

 9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією. Проводить дослідження природи, опрацьовує та використовує інформацію, усвідомлює закономірності природи.

IV. Високий

 10

Учень/учениця має повні, глибокі знання про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; використовує знання у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення. Проводить дослідження природи, опрацьовує та використовує інформацію, усвідомлює закономірності природи.

 11

Учень/учениця має гнучкі знання про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв’язує проблеми.  Проводить дослідження природи, опрацьовує та використовує інформацію, усвідомлює закономірності природи.

 12

Учень/учениця має системні, міцні знання про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обгрунтовані рішення. Проводить дослідження природи, опрацьовує та використовує інформацію, усвідомлює закономірності природи.

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання практичних завдань, екскурсій з пізнаємо природу

Рівні результатів навчання

Бал

                       Загальна характеристика

І. Початковий

 1

Учень/учениця записує тему, мету практичних завдань, але практичні завдання не виконує, спостерігає за їх виконанням вчителем, іншими учнями

 2

Учень/учениця спостерігає за виконанням практичних завдань іншими учнями, починає роботу, але виконати її і оформити результати не може

 3

Учень/учениця спостерігає за виконанням практичних завдань іншими учнями, робить спроби виконувати завдання, дотримуючись правил техніки безпеки, не оформлює результати роботи

ІІ. Середній

 4

Учень/учениця виконує практичні завдання з допомогою вчителя, дотримуючись правил техніки безпеки, оформлює роботу, допускаючи помилки, не робить висновки

 5

Учень/учениця виконує практичні завдання, в оформленні наявні помилки, відсутні висновки

 6

Учень/учениця виконує практичні завдання згідно інструктажу, правильно оформлює роботу, робить висновки, допускаючи помилки

ІІІ. Достатній

 7

Учень/учениця виконує практичні завдання згідно інструктажу, правильно оформлює роботу, робить висновки, але не аналізує результати роботи

 8

Учень/учениця виконує практичні завдання згідно інструктажу, правильно оформлює роботу, робить висновки, частково аналізує результати роботи

 9

Учень/учениця виконує практичні завдання згідно інструктажу, правильно оформлює роботу, робить висновки, не зазначаючи значення отриманих результатів в нестандартних ситуаціях

IV. Високий

 10

Учень/учениця виконує практичні завдання самостійно, дотримуючись правил техніки безпеки, використовуючи глибокі теоретичні знання в практичній діяльності, робить правильні ввисновки

 11

Учень/учениця виконує практичні завдання самостійно, дотримуючись правил техніки безпеки, гнучкі знання аргументовано використовує під час виконання роботи, висновки обгрунтовує, аналізує отримані результати

 12

Учень/учениця виконує практичні завдання самостійно, дотримуючись правил техніки безпеки, системні, міцні знання усвідомлено використовує для оформлення результатів роботи, аналізує результати дослідження

 

Критерії оцінювання діагностичних робіт з пізнаємо природу

Рівні результатів навчання

Бал

                       Загальна характеристика

І. Початковий

 1

Учень/учениця правильно виконує одне тестове завдання з вибором однієї правильної відповіді

 2

Учень/учениця правильно виконує два тестових завдання з однією правильною відповіддю в кожному

 3

Учень/учениця правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю в кожному

ІІ. Середній

 4

Учень/учениця правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю та одне тестове завдання з кількома правильними відповідями

 5

Учень/учениця правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю та два тестових завдання з кількома правильними відповідями

 6

Учень/учениця правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю та три тестові завдання з кількома правильними відповідями

ІІІ. Достатній

 7

Учень/учениця правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю, три тестові завдання з кількома правильними відповідями та дає визначення одного поняття або встановлює одну відповідність

 8

Учень/учениця правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю, три тестові завдання з кількома правильними відповідями та дає визначення двох понять або встановлює дві відповідності

 9

Учень/учениця правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю, три тестові завдання з кількома правильними відповідями та дає визначення двох понять і встановлює одну відповідність або дає визначення одного поняття і встановлює дві відповідності

IV. Високий

 10

Учень/учениця правильно виконує всі тестові завдання з однією та кількома відповідями, дає визначення двох понять і встановлює одну відповідність або дає визначення одного поняття і встановлює дві відповідності, дає повну відповідь на одне питання з відкритою відповіддю, допускаючи несуттєві неточності

 11

Учень/учениця правильно виконує всі тестові завдання з однією та кількома відповідями, дає визначення двох понять і встановлює одну відповідність або дає визначення одного поняття і встановлює дві відповідності, дає повні аргументовані відповіді на два питання з відкритою відповіддю, допускаючи несуттєві неточності в одному з них

 12

Учень/учениця правильно виконує всі тестові завдання з однією та кількома відповідями, дає визначення двох понять і встановлює одну відповідність або дає визначення одного поняття і встановлює дві відповідності, дає повні, правильні, обгрунтовані відповіді на два питання з відкритою відповіддю

Критерії оцінювання навчального проєкту

Рівні результатів навчання

Бал

                       Загальна характеристика

І. Початковий

 1

Учень/учениця має уявлення про проєктну діяльність, не визначає мету і завдання проєкту, не робить висновки, презентує роботу лише з допомогою вчителя, робота оформлена неестетично

 2

Учень/учениця розкриває деякі поняття з теми проєкту, презентує роботу з допомогою вчителя, робота взята з інтернет ресурсів, містить граматичні і орфографічні помилки

 3

Учень/учениця не визначає мету і завдання проєкту, відсутні висновки, може відтворити лише окремі частини проєкту, з допомогою вчителя називає деякі поняття

ІІ. Середній

 4

Учень/учениця знає окремі факти проєктної роботи, наводить з допомогою вчителя приклади на підтвердження озвучених фактів, має поверхневі знання з теми проєкту

 5

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює частково проєкт, дає визначення основних понять, проєкт не містить наочних матеріалів, які б розкривали його зміст

 6

Учень/учениця відтворює матеріал проєкту з допомогою вчителя, матеріал не має логічної послідовності, наводить деякі власні приклади, описує свої окремі спостереження

ІІІ. Достатній

 7

Учень/учениця самостійно відтворює більшу частину проєктної роботи, з допомогою вчителя пояснює особливості процесів, явищ, наводить приклади, порівнює, аналізує, з допомогою вчителя робить висновки за результатами дослідження

 8

Учень/учениця самостійно відтворює матеріал проєктної роботи, наявні не всі основні поняття, факти відповідно до теми проєкту, з допомогою вчителя робить висновки

 9

Учень/учениця осмислено відтворює матеріал, факти, рокзриває поняття, наочний матеріал відповідає змісту проєкту, сприяє кращому сприйняттю інформації, з допомогою вчителя робить висновки

IV. Високий

 10

Учень/учениця володіє навчальним матеріалом, який викладений у проєктній роботі в логічній послідовності, аналізує, систематизує, узагальнює інформацію, робить висновки, робота належно оформлена

 11

Учень/учениця вільно володіє знаннями, використовує їх під час  презентації роботи, самостійно знаходить, використовує інформацію відповідно до мети і завдань проєкту, викладення матеріалу здійснює в логічній послідовності, робить висновки, робота належно оформлена

 12

Учень/учениця має системні, міцні знання з предмета, аргументовано використовує їх у проєктній роботі, викладення матеріалу здійснює у логічній послідовності, володіє додатковою інформацієї, самостійно проводить дослідження, робить обгрунтовані висновки, вносить власні пропозиції щодо вирішення поставлених завдань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу