Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів 6 класів з інтегрованого курсу «Пізнаємо
природу»
Рівні результатів навчання |
Бал |
Загальна характеристика |
І.
Початковий |
1 |
Учень/учениця
розрізняє об’єкти природи. Спостерігає за проведенням дослідження природи,
опрацьовує незначну інформацію з допомогою вчителя, не використовує
інформацію, не усвідомлює закономірності природи |
2 |
Учень/учениця
відтворює незначну частину навчального матеріалу про дослідження природи, тіла,
речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його
середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; має
нечіткі уявлення про об’єкти вивчення. Спостерігає за проведенням дослідження
природи, опрацьовує незначну інформацію, не використовує інформацію, не
усвідомлює закономірності природи. |
|
3 |
Учень/учениця
відтворює частину навчального матеріалу про дослідження природи, тіла,
речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його
середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; з
допомогою вчителя виконує елементарні завдання. Спостерігає за проведенням
дослідження природи, опрацьовує незначну інформацію, не використовує
інформацію, не усвідомлює закономірності природи. |
|
ІІ.
Середній |
4 |
Учень/учениця
з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал про дослідження
природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм
людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її
збереження; повторює за зразком певну операцію, дію. Проводить дослідження
природи з допомогою вчителя, опрацьовує інформацію, але не використовує її,
частково усвідомлює закономірності природи. |
5 |
Учень/учениця
відтворює основний навчальний матеріал про дослідження природи, тіла, речовини,
явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі
існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; з помилками й
неточностями дає визначення понять. Проводить дослідження природи, опрацьовує
інформацію, але використовує незначну її частину, частково усвідомлює
закономірності природи. |
|
6 |
Учень/учениця
виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу про
дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу
Землі, організм людини у його середовищі існування, те, як вчитися у природи
і дбати про її збереження; відповідає правильно, але недостатньо осмислено;
застосовує знання при виконанні завдань за зразком. Проводить дослідження
природи, опрацьовує інформацію та використовує її частину, частково
усвідомлює закономірності природи. |
|
ІІІ.
Достатній |
7 |
Учень/учениця
правильно відтворює навчальний матеріал про дослідження природи, тіла,
речовини, явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його
середовищі існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження;
знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження
певних думок, частково контролює власні навчальні дії. Проводить дослідження
природи, опрацьовує інформацію та здебільшого використовує її, переважно
усвідомлює закономірності природи. |
8 |
Учень/учениця
має достатні знання про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і
Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те,
як вчитися у природи і дбати про її збереження; застосовує вивчений матеріал
у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші
зв’язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює
власну діяльність, відповіді логічні, хоч і мають неточності. Проводить
дослідження природи, опрацьовує та використовує інформацію, усвідомлює
закономірності природи, допускаючи несуттєві помилки. |
|
9 |
Учень/учениця
добре володіє вивченим матеріалом про дослідження природи, тіла, речовини,
явища, Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі
існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження, застосовує
знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію,
використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією.
Проводить дослідження природи, опрацьовує та використовує інформацію,
усвідомлює закономірності природи. |
|
IV. Високий |
10 |
Учень/учениця
має повні, глибокі знання про дослідження природи, тіла, речовини, явища,
Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі
існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження; використовує знання
у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення. Проводить дослідження
природи, опрацьовує та використовує інформацію, усвідомлює закономірності
природи. |
11 |
Учень/учениця
має гнучкі знання про дослідження природи, тіла, речовини, явища, Землю і
Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі існування, те,
як вчитися у природи і дбати про її збереження в межах вимог навчальних
програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить
інформацію та аналізує її, ставить і розв’язує проблеми. Проводить дослідження природи, опрацьовує
та використовує інформацію, усвідомлює закономірності природи. |
|
12 |
Учень/учениця
має системні, міцні знання про дослідження природи, тіла, речовини, явища,
Землю і Всесвіт, живу природу Землі, організм людини у його середовищі
існування, те, як вчитися у природи і дбати про її збереження в обсязі та в
межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та
нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований
матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обгрунтовані
рішення. Проводить дослідження природи, опрацьовує та використовує
інформацію, усвідомлює закономірності природи. |
Критерії
оцінювання практичних завдань, екскурсій з пізнаємо природу
Рівні результатів навчання |
Бал |
Загальна характеристика |
І.
Початковий |
1 |
Учень/учениця
записує тему, мету практичних завдань, але практичні завдання не виконує,
спостерігає за їх виконанням вчителем, іншими учнями |
2 |
Учень/учениця
спостерігає за виконанням практичних завдань іншими учнями, починає роботу,
але виконати її і оформити результати не може |
|
3 |
Учень/учениця
спостерігає за виконанням практичних завдань іншими учнями, робить спроби
виконувати завдання, дотримуючись правил техніки безпеки, не оформлює
результати роботи |
|
ІІ.
Середній |
4 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання з допомогою вчителя, дотримуючись правил техніки
безпеки, оформлює роботу, допускаючи помилки, не робить висновки |
5 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання, в оформленні наявні помилки, відсутні висновки |
|
6 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання згідно інструктажу, правильно оформлює роботу,
робить висновки, допускаючи помилки |
|
ІІІ.
Достатній |
7 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання згідно інструктажу, правильно оформлює роботу,
робить висновки, але не аналізує результати роботи |
8 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання згідно інструктажу, правильно оформлює роботу,
робить висновки, частково аналізує результати роботи |
|
9 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання згідно інструктажу, правильно оформлює роботу,
робить висновки, не зазначаючи значення отриманих результатів в нестандартних
ситуаціях |
|
IV. Високий |
10 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання самостійно, дотримуючись правил техніки безпеки,
використовуючи глибокі теоретичні знання в практичній діяльності, робить
правильні ввисновки |
11 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання самостійно, дотримуючись правил техніки безпеки,
гнучкі знання аргументовано використовує під час виконання роботи, висновки
обгрунтовує, аналізує отримані результати |
|
12 |
Учень/учениця
виконує практичні завдання самостійно, дотримуючись правил техніки безпеки,
системні, міцні знання усвідомлено використовує для оформлення результатів
роботи, аналізує результати дослідження |
Критерії
оцінювання діагностичних робіт з пізнаємо природу
Рівні результатів навчання |
Бал |
Загальна характеристика |
І.
Початковий |
1 |
Учень/учениця
правильно виконує одне тестове завдання з вибором однієї правильної відповіді |
2 |
Учень/учениця
правильно виконує два тестових завдання з однією правильною відповіддю в
кожному |
|
3 |
Учень/учениця
правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю в
кожному |
|
ІІ.
Середній |
4 |
Учень/учениця
правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю та одне
тестове завдання з кількома правильними відповідями |
5 |
Учень/учениця
правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю та два
тестових завдання з кількома правильними відповідями |
|
6 |
Учень/учениця
правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю та три
тестові завдання з кількома правильними відповідями |
|
ІІІ.
Достатній |
7 |
Учень/учениця
правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю, три
тестові завдання з кількома правильними відповідями та дає визначення одного
поняття або встановлює одну відповідність |
8 |
Учень/учениця
правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю, три
тестові завдання з кількома правильними відповідями та дає визначення двох
понять або встановлює дві відповідності |
|
9 |
Учень/учениця
правильно виконує три тестові завдання з однією правильною відповіддю, три
тестові завдання з кількома правильними відповідями та дає визначення двох
понять і встановлює одну відповідність або дає визначення одного поняття і
встановлює дві відповідності |
|
IV. Високий |
10 |
Учень/учениця
правильно виконує всі тестові завдання з однією та кількома відповідями, дає
визначення двох понять і встановлює одну відповідність або дає визначення
одного поняття і встановлює дві відповідності, дає повну відповідь на одне
питання з відкритою відповіддю, допускаючи несуттєві неточності |
11 |
Учень/учениця
правильно виконує всі тестові завдання з однією та кількома відповідями, дає
визначення двох понять і встановлює одну відповідність або дає визначення
одного поняття і встановлює дві відповідності, дає повні аргументовані
відповіді на два питання з відкритою відповіддю, допускаючи несуттєві
неточності в одному з них |
|
12 |
Учень/учениця
правильно виконує всі тестові завдання з однією та кількома відповідями, дає
визначення двох понять і встановлює одну відповідність або дає визначення
одного поняття і встановлює дві відповідності, дає повні, правильні,
обгрунтовані відповіді на два питання з відкритою відповіддю |
Критерії
оцінювання навчального проєкту
Рівні результатів навчання |
Бал |
Загальна характеристика |
І.
Початковий |
1 |
Учень/учениця
має уявлення про проєктну діяльність, не визначає мету і завдання проєкту, не
робить висновки, презентує роботу лише з допомогою вчителя, робота оформлена
неестетично |
2 |
Учень/учениця
розкриває деякі поняття з теми проєкту, презентує роботу з допомогою вчителя,
робота взята з інтернет ресурсів, містить граматичні і орфографічні помилки |
|
3 |
Учень/учениця
не визначає мету і завдання проєкту, відсутні висновки, може відтворити лише
окремі частини проєкту, з допомогою вчителя називає деякі поняття |
|
ІІ.
Середній |
4 |
Учень/учениця
знає окремі факти проєктної роботи, наводить з допомогою вчителя приклади на
підтвердження озвучених фактів, має поверхневі знання з теми проєкту |
5 |
Учень/учениця
з допомогою вчителя відтворює частково проєкт, дає визначення основних
понять, проєкт не містить наочних матеріалів, які б розкривали його зміст |
|
6 |
Учень/учениця
відтворює матеріал проєкту з допомогою вчителя, матеріал не має логічної
послідовності, наводить деякі власні приклади, описує свої окремі
спостереження |
|
ІІІ.
Достатній |
7 |
Учень/учениця
самостійно відтворює більшу частину проєктної роботи, з допомогою вчителя
пояснює особливості процесів, явищ, наводить приклади, порівнює, аналізує, з
допомогою вчителя робить висновки за результатами дослідження |
8 |
Учень/учениця
самостійно відтворює матеріал проєктної роботи, наявні не всі основні
поняття, факти відповідно до теми проєкту, з допомогою вчителя робить
висновки |
|
9 |
Учень/учениця
осмислено відтворює матеріал, факти, рокзриває поняття, наочний матеріал
відповідає змісту проєкту, сприяє кращому сприйняттю інформації, з допомогою
вчителя робить висновки |
|
IV. Високий |
10 |
Учень/учениця
володіє навчальним матеріалом, який викладений у проєктній роботі в логічній
послідовності, аналізує, систематизує, узагальнює інформацію, робить
висновки, робота належно оформлена |
11 |
Учень/учениця
вільно володіє знаннями, використовує їх під час презентації роботи, самостійно знаходить,
використовує інформацію відповідно до мети і завдань проєкту, викладення
матеріалу здійснює в логічній послідовності, робить висновки, робота належно
оформлена |
|
12 |
Учень/учениця
має системні, міцні знання з предмета, аргументовано використовує їх у
проєктній роботі, викладення матеріалу здійснює у логічній послідовності,
володіє додатковою інформацієї, самостійно проводить дослідження, робить
обгрунтовані висновки, вносить власні пропозиції щодо вирішення поставлених
завдань |
Коментарі
Дописати коментар